spring illustration

spring illustration

poniedziałek, 21 kwietnia 2014

GRUGAPARK Essen


Przez ostatnie dni miałam okazję przebywać w Niemczech, ponieważ wybrałam się z wizytą do mojego wujostwa. Jak zwykle nie było czasu na nudę- odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc, a ja czułam się jak ryba w wodzie, biegając w te i we wte z aparacikiem jak japońska turystka ^^ Po raz kolejny sąsiad zza zachodniej granicy pozytywnie mnie zaskoczył- wszystko wydaje się być czyste, zadbane. Ludzie, choć niestety żyje się im  coraz trudniej (na skutek wszędobylskiego kryzysu) starają się być uśmiechnięci i pozytywni, a także w sytuacjach codziennych sympatyczni i kulturalni (dokładnie, właśnie takie zdanie mam na temat rodowitych Niemców). Generalnie- potrafią zadbać o "swoje"- w przeciwieństwie do niektórych innych nacji...
Relacje właściwie zaczynam od końca- w przedostatni dzień wyjazdu wybraliśmy się całą Familią do GRUGAPARK, uroczego miejsca w samym centrum Essen. Pogoda szalona- raz ostre słońce, raz silny deszcz, z wielkim finałem w postaci opadu gradu. To nas jednak nie przestraszyło:) Wspaniale było podziwiać, jak przyroda budzi się do życia, a park botaniczny wydaje się być na tą okoliczność miejscem idealnym :).

Hedwiga pięknie nam pozowała:)




Małe tropiki w centrum miasta

Zakochałam się w drzewkach bonsai! Mam zamiar udekorować nimi mieszkanko



Lekcja na dziś: nigdy więcej nie dotykać półmetrowego kaktusa, nigdy...





Dom Hundertwassera, czyli dzieło architektoniczne Friedensreicha Hundertwassera, znane też jako dom Ronalda McDonalda. Znajduje się w nim przedszkole.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz